[vc_row][vc_column][vc_single_image image=”20803″ img_size=”full” alignment=”center” onclick=”link_image”][\/vc_column][\/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text el_class=”titol_mediaclip test”]<\/p>\n

ruta<\/p>\n

[\/vc_column_text][\/vc_column][\/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]<\/p>\n

Ascensi\u00f3 al Puigsacalm (1514 mts.) pel Pas dels Burros. Possiblement un dels millors i m\u00e9s agradables recorreguts que es puguin fer pels voltants del Puigsacalm. Tot i que no \u00e9s molt\u00a0llarg, \u00e9s prou exigent sobretot en el seu tram inicial.<\/p>\n

El cam\u00ed del Pas dels Burros, vorejant tota la cara sud del Puigsacalm a mitja al\u00e7ada, \u00e9s d’una gran bellesa paisatg\u00edstica.<\/p>\n

resum<\/p>\n

Iniciarem la caminada sortint de la collada de Bracons. Ens enfilarem en dreta pujada cap els dos Puig Tossell, primer el Puig Tossell Xic i despr\u00e9s el Puig Tossell Gros. Carenejarem en direcci\u00f3 al Puigsacalm\u00a0fins a trobar l’indicador del Pas del Burros, cam\u00ed que queda a mitja al\u00e7ada i voreja tota la cara sud del Puigsacalm.\u00a0Arribarem al coll de Joanetes o dels Ganxos,\u00a0per on ens enfilarem cap a dalt el Puigsacalm. La baixada la farem per Font Tornadissa i tot passant pel coll de Sant Bartomeu, arribarem a la Collada de Bracons.<\/p>\n

temps estimat i dist\u00e0ncia<\/p>\n

[\/vc_column_text][\/vc_column][\/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]3 hores i 40 minuts.<\/p>\n

11,3 kms.[\/vc_column_text][\/vc_column][\/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text el_class=”titol_mediaclip test”]<\/p>\n

dificultat<\/p>\n

Mitja. Sense cap dificultat especial, per\u00f2\u00a0exigent en la\u00a0seva part inicial on trobarem un parell de grimpades, for\u00e7a dretes, per\u00f2 sense cap perill, ni gens a\u00e8ries. Cap al final\u00a0del\u00a0Pas dels Burros, i sense tampoc\u00a0cap problema per passar, trobarem un punt amb unes cordes que ens ajudaran a agafar-nos.<\/p>\n

[\/vc_column_text][\/vc_column][\/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text el_class=”titol_mediaclip test”]acc\u00e9s track per a GPS[\/vc_column_text][\/vc_column][\/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]enlla\u00e7 track per a GPS des de Wikiloc<\/span><\/a>[\/vc_column_text][\/vc_column][\/vc_row][vc_row][vc_column][vc_single_image image=”20804″ img_size=”full” alignment=”center” onclick=”link_image”][\/vc_column][\/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text el_class=”titol_mediaclip test”]<\/p>\n

detall recorregut<\/p>\n

Arribarem\u00a0a la collada de Bracons, el punt de sortida,\u00a0fent l’aproximaci\u00f3 en cotxe: Venint de Vic (Osona), cal agafar l’eix Vic-Olot (C37) que deixarem just abans d’entrar al llarg t\u00fanel de Bracons. Sortirem\u00a0despr\u00e9s del km.163, a Sant Andreu de la Vola<\/span><\/a>, i ens dirigirem cap al Ve\u00efnat de Dalt. Passarem pel davant del restaurant Can Piguillem<\/span><\/a> i arribarem\u00a0a la cru\u00eflla amb la BV-5224<\/span><\/a>\u00a0on girarem cap a la nostra dreta, en sentit pujada i en direcci\u00f3 a\u00a0La Vall d’en Bas-Olot. Despr\u00e9s de 4,5 kms. arribarem a dalt la collada de Bracons<\/span><\/a> on aparcarem el cotxe.<\/p>\n

[\/vc_column_text][\/vc_column][\/vc_row][vc_row][vc_column][vc_single_image image=”20805″ img_size=”full” alignment=”center” onclick=”link_image”][\/vc_column][\/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]<\/p>\n

Hem de marxar en sentit nord, enfilant-nos pel\u00a0morro de pedra<\/span><\/a>\u00a0que hi trobem i \u00a0que haurem de grimpar per anar a trobar el cam\u00ed que hi ha just al seu\u00a0damunt,\u00a0on hi trobarem\u00a0un indicador<\/span><\/a>. Seguirem els primers metres en sostinguda i continuada pujada. Hem d’estar atents doncs despr\u00e9s de 350 metres, en una ampla raconada<\/span><\/a> i just quan el cam\u00ed comen\u00e7a a marxar m\u00e9s planer cap a la nostra esquerra en sentit nord-oest,\u00a0hem de continuar pujant\u00a0per anar a trobar els dos\u00a0Puig Tossell -nom\u00e9s est\u00e0 indicat amb un senyal vermell en un faig<\/span><\/a> que diu Puig de Tossell-. El cam\u00ed marxa de pujada per la carena i es va enfilant amunt, i for\u00e7a dret -per no dir molt dret-.<\/p>\n

Grimparem per\u00a0dues\u00a0canals<\/span><\/a> petites, primer la de la Roca del Corb, despr\u00e9s la del Puig Tossell Xic. A continuaci\u00f3 enfilarem\u00a0el Puig Tossell Gros, el cim m\u00e9s alt d’Osona amb 1461 mts.\u00a0amb unes magn\u00edfiques vistes (on a banda d’un curi\u00f3s pessebre<\/span><\/a>, i si el vent no l’ha fet malv\u00e9, hi trobarem una senyera). Baixarem del Tossell Gros i seguirem\u00a0resseguint\u00a0tota la carena per dalt<\/span><\/a>, en sentit nord-est i per cam\u00ed ben fressat. Passarem pel costat del Puig de les Cibaderes.<\/p>\n

Continuarem fins\u00a0que trobarem (al km. 2,25)\u00a0el cam\u00ed que puja dels Rasos de Manter. Cal buscar a la\u00a0dreta i al nostre damunt\u00a0l’indicador<\/span><\/a>\u00a0del ras de les Civaderes, la refer\u00e8ncia per deixar el sentit nord i planer que portem, per tombar cap a l’est i de pujada. Traspassarem la petita porta de fusta<\/span><\/a> que hi trobarem.<\/p>\n

Farem tota l’ampla raconada<\/span><\/a> que v\u00e9 a continuaci\u00f3, amb un petit rocam al final (hi ha una creu<\/span> <\/a>al terra). El baixarem i just al mig del cam\u00ed,\u00a0ens trobarem\u00a0l’indicador<\/span><\/a> del cam\u00ed del Pas dels Burros.\u00a0Tal com ens dirigeix, hem de comen\u00e7ar a baixar. Recordem que\u00a0aquest cam\u00ed voreja just\u00a0a mitja al\u00e7ada tota la\u00a0cara sud del Puigsacalm. Per tant, toca\u00a0iniciar un\u00a0lleuger descens fins a situar-nos-hi. La refer\u00e8ncia per comen\u00e7ar a planejar la tindrem en un indicador<\/span><\/a> que trobarem plantat al terra.<\/p>\n

A partir d’aqui comen\u00e7arem un cam\u00ed molt agradable i amb unes vistes magn\u00edfiques<\/span><\/a>. De les que val la pena gaudir.<\/div>\n

[\/vc_column_text][\/vc_column][\/vc_row][vc_row][vc_column][vc_single_image image=”20806″ img_size=”full” alignment=”center” onclick=”link_image”][\/vc_column][\/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]<\/p>\n

Farem tota aquesta\u00a0llarga raconada, on hi trobarem des de frondoses fagedes fins a diversos miradors. Just cap al final, hi ha un pas equipat amb unes cordes<\/span><\/a> clavades a la paret que ens ajudaran. Tamb\u00e9 podem veure-hi gent practicant l’escalada<\/span><\/a>.<\/p>\n

Arribarem al coll de Joanetes o dels Ganxos<\/span><\/a>, on\u00a0hi trobarem l’indicador que ens guiar\u00e0 per agafar el cam\u00ed que en sentit nord ens portar\u00e0 a pujar cap el Puigsacalm. La raconada, molt obaga, puja for\u00e7a dreta.<\/p>\n

Arribarem al primer pla, i sortirem just davant del Puig dels Llops<\/span><\/a> (1486 mts.). Val la pena arribar-s’hi doncs la vista s’ho val.<\/p>\n

Continuarem\u00a0planejant en direcci\u00f3 oest fins arribar a fer la darrera i curta pujada que ens portar\u00e0 fins al cim de Puigsacalm<\/span><\/a>.<\/p>\n

De dalt estant, la visi\u00f3 de 360\u00ba \u00e9s molt agra\u00efda: al nord, el Pirineu Oriental amb el Puigmal<\/span><\/a>, Bastiments, Costabona, Canig\u00f3<\/a>,<\/span> Comanegra; a l’est, la Vall d’en Bas<\/span><\/a>; al sud, el Montseny<\/span><\/a>; m\u00e9s cap a la dreta Montserrat<\/span><\/a>; a l’oest, la serra de Catllar\u00e0s, Cad\u00ed i Pedraforca<\/span><\/a>. En un dia clar i net, fins i tot la vista ens regala la badia de Roses<\/span><\/a>.<\/p>\n

[\/vc_column_text][\/vc_column][\/vc_row][vc_row][vc_column][vc_single_image image=”20807″ img_size=”full” alignment=”center” onclick=”link_image”][\/vc_column][\/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]<\/p>\n

La tornada la farem pel cam\u00ed que marxa de baixada<\/span><\/a> en sentit oest, la banda contr\u00e0ria per on hem pujat i que ens portar\u00e0 fins a\u00a0la\u00a0Font Tornadissa. El\u00a0tra\u00e7at \u00e9s molt marcat i sense p\u00e8rdua. Despr\u00e9s d’una llarga baixada, ens trobarem amb l’indicador que pujant hem trobat al mig del cam\u00ed i que ens ha fet baixar per anar a buscar el\u00a0cam\u00ed dels Burros.<\/p>\n

Seguirem la raconada que ja coneixem, fins arribar a\u00a0traspassar la porta de fusta que tamb\u00e9 hem trobat de pujada.\u00a0Seguirem baixant en sentit nord pels rasos de Manter<\/span><\/a>, tot resseguint la tanca de filferro, fins\u00a0que trobarem l’indicador del coll de Manter<\/span><\/a>.\u00a0Ull en aquest punt doncs continuarem baixant per\u00f2 tot canviant de sentit, ara en direcci\u00f3 oest,\u00a0per l’ample ras que segueix. Despr\u00e9s d’uns 200 metres, derivarem cap a la nostra esquerra per una molt ample i dreta baixada que ens portar\u00e0\u00a0fins a la Font Tornadissa<\/span>.<\/a><\/p>\n

D’aqu\u00ed agafarem el cam\u00ed que marxa en sentit sud, i que en\u00a0agradable recorregut ens far\u00e0 anar raconant fins arribar, primer a la collada\u00a0de Sant Bartomeu<\/a><\/span> -hem de seguir de baixada en el mateix sentit sud que portem-, i despr\u00e9s d’un parell de pronunciades baixades, arribar sense p\u00e8rdua al nostre punt de partida, la collada de Bracons.<\/p>\n

[\/vc_column_text][\/vc_column][\/vc_row][vc_row][vc_column][vc_single_image image=”20808″ img_size=”full” add_caption=”yes” alignment=”center” onclick=”link_image”][\/vc_column][\/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text el_class=”titol_mediaclip test”]<\/p>\n

imprimir recorregut<\/p>\n

[\/vc_column_text][\/vc_column][\/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

<\/div> per imprimir el recorregut en paper, clicar sobre la icona[\/vc_column_text][\/vc_column][\/vc_row]<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

[vc_row][vc_column][vc_single_image image=”20803″ img_size=”full” alignment=”center” onclick=”link_image”][\/vc_column][\/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text el_class=”titol_mediaclip test”] ruta [\/vc_column_text][\/vc_column][\/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text] Ascensi\u00f3 al Puigsacalm (1514 mts.) pel Pas dels Burros. Possiblement un dels millors i m\u00e9s agradables recorreguts que es puguin fer pels voltants del Puigsacalm. Tot i que no \u00e9s molt\u00a0llarg, \u00e9s prou exigent sobretot en el seu tram inicial. El cam\u00ed del Pas dels Burros,…<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":4679,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[31],"tags":[],"wf_post_folders":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/www.vallgesbisaura.com\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1879"}],"collection":[{"href":"https:\/\/www.vallgesbisaura.com\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/www.vallgesbisaura.com\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/www.vallgesbisaura.com\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/www.vallgesbisaura.com\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=1879"}],"version-history":[{"count":30,"href":"https:\/\/www.vallgesbisaura.com\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1879\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":23501,"href":"https:\/\/www.vallgesbisaura.com\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1879\/revisions\/23501"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/www.vallgesbisaura.com\/wp-json\/wp\/v2\/media\/4679"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/www.vallgesbisaura.com\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=1879"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/www.vallgesbisaura.com\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=1879"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/www.vallgesbisaura.com\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=1879"},{"taxonomy":"wf_post_folders","embeddable":true,"href":"https:\/\/www.vallgesbisaura.com\/wp-json\/wp\/v2\/wf_post_folders?post=1879"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}