[vc_row][vc_column][vc_single_image image=”21057″ img_size=”full” alignment=”center” onclick=”link_image”][\/vc_column][\/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text el_class=”titol_mediaclip test”]<\/p>\n

ruta<\/p>\n

[\/vc_column_text][\/vc_column][\/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]<\/p>\n

Caminada circular per arribar al Santuari de\u00a0Bellmunt\u00a0per la seva vessant de llevant, la de Forat Mic\u00f3\u00a0(segurament la m\u00e9s desconeguda)\u00a0i que puja pel cam\u00ed que remunta de la casa de pag\u00e8s de La Vall.<\/p>\n

resum<\/p>\n

Sortida\u00a0des de\u00a0Sant Pere de Torell\u00f3<\/a><\/span> en direcci\u00f3 a l’ermita de Sant Roc i a la masia del Serrat, per seguir despr\u00e9s en direcci\u00f3 al pas del Collet de la Portella, vorejant la raconada que trobem de baixada fins empalmar amb la pista forestal que ve de la casa de pag\u00e8s de La Vall i que ens portar\u00e0 de pujada fins a dalt de Bellmunt.<\/p>\n

De tornada, baixarem pel davant tot resseguint el cam\u00ed vell i creuant diverses vegades la carretera asfaltada fins arribar a\u00a0les cases de pag\u00e8s de Pedroses i Comes, i finalment al mas Fontdevila.<\/p>\n

temps estimat i dist\u00e0ncia<\/p>\n

[\/vc_column_text][\/vc_column][\/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]3 hores i 30 minuts<\/p>\n

14 kms.[\/vc_column_text][\/vc_column][\/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text el_class=”titol_mediaclip test”]<\/p>\n

dificultat<\/p>\n

Mitja baixa. Nom\u00e9s cal estar preparat per aquest tipus de caminades, atenent al desnivell i a la\u00a0durada que t\u00e9, tot i que es tracta d’un tra\u00e7at agradable i sense complicacions.<\/p>\n

[\/vc_column_text][\/vc_column][\/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text el_class=”titol_mediaclip test”]acc\u00e9s track per a GPS[\/vc_column_text][\/vc_column][\/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]enlla\u00e7 track per a GPS des de Wikiloc<\/a><\/span>[\/vc_column_text][\/vc_column][\/vc_row][vc_row][vc_column][vc_single_image image=”21059″ img_size=”full” alignment=”center” onclick=”link_image”][\/vc_column][\/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text el_class=”titol_mediaclip test”]<\/p>\n

detall recorregut<\/p>\n

Sortim del poble de Sant Pere de Torell\u00f3<\/span><\/a>,\u00a0davant de l’esgl\u00e9sia parroquial<\/span><\/a>. En la part inicial de la\u00a0caminada resseguirem el sender de petit recorregut\u00a0 PRC45, senyalat amb dues ratlles superposades, una\u00a0blanca i l’altra groga.<\/p>\n

Marxarem en sentit est en direcci\u00f3\u00a0cap a una petita placeta<\/span><\/a> que hi ha despr\u00e9s de\u00a0l’aparcament del costat de l’esgl\u00e9sia. Des d’aqu\u00ed, baixarem pel cam\u00ed de ciment<\/span><\/a> fins trobar l’indicador que ens desvia a la nostra esquerra per agafar un cam\u00ed d’herba que ens porta a\u00a0la carretera asfaltada, tot vorejant per la nostra esquerra, la raconada<\/span><\/a> que dibuixa el mateix camp que hi ha\u00a0a tocar la carretera.<\/p>\n

Despr\u00e9s de caminar uns pocs metres per\u00a0la carretera,\u00a0la deixarem per agafar el desviament<\/span> <\/a>que marxa a la nostra esquerra en direcci\u00f3 a la casa de Fontdevila<\/span><\/a>\u00a0i, despr\u00e9s de passar-la, seguirem\u00a0el senyal que ens desvia\u00a0a la nostra dreta, creuarem el torrent de Padroses<\/span><\/a>\u00a0per les passeres que hi trobarem i comen\u00e7arem a enfilar el cam\u00ed de pujada\u00a0fins a\u00a0l’ermita de ermita de Sant Roc<\/span><\/a>. Despr\u00e9s d’aturar-nos una estona\u00a0a contemplar la\u00a0panor\u00e0mica, continuarem en sentit nord i direcci\u00f3 a la casa de pag\u00e8s El Serrat<\/span><\/a>\u00a0, tot seguint els\u00a0senyals del PRC45 que anirem trobant i fent\u00a0pujada en direcci\u00f3 al Collet de La Portella. Cal estar atents, doncs a mitja pujada, trobarem una pla\u00e7a carbonera<\/span><\/a> amb un encreuament de camins. En aquest punt,\u00a0deixarem el PRC45 que se’n va cap a la\u00a0nostra esquerra, i seguirem\u00a0pujant pel cam\u00ed que segueix recte i\u00a0 en el mateix sentit nord-est que portem.<\/p>\n

Arribarem al coll de la Portella<\/span><\/a>\u00a0que podeu identificar\u00a0pel pal d’electricitat que hi ha. Des d’aqu\u00ed,\u00a0s\u00f3n excel\u00b7lents les vistes que se’ns ofereixen de tot\u00a0el congost del Forat Mic\u00f3.<\/p>\n

[\/vc_column_text][\/vc_column][\/vc_row][vc_row][vc_column][vc_single_image image=”21060″ img_size=”full” alignment=”center” onclick=”link_image”][\/vc_column][\/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]<\/p>\n

I ara, canviant de\u00a0vessant,\u00a0iniciarem el cam\u00ed\u00a0de baixada passant primer per una tanca de fusta i fins trobar\u00a0una bifurcaci\u00f3<\/span><\/a> de camins. En aquest punt, cal agafar el cam\u00ed que marxa raconant i planer de l’esquerra, deixant de banda el que se’n va de baixada cap a la dreta (on veureu una pedra grossa que hi ha al terra) fins arribar a la petita font Pedreguet<\/span><\/a>\u00a0(sembla un safareig) amb uns abeuradors per al bestiar. Quan siguem aqu\u00ed, veureu a l’esquerra un cam\u00ed de pujada que no hem d’agafar ja que hem de continuar planejant una bona estona pel cam\u00ed per on ven\u00edem\u00a0fins que trobarem la\u00a0pista<\/span><\/a> que puja de\u00a0la casa de pag\u00e8s de La Vall, situada el bell mig de\u00a0la vall on ens trobem<\/span><\/a>.<\/p>\n

Agafarem aquesta pista de desemboscar que puja de la vall i tombarem cap a l’esquerra per comen\u00e7ar la pujada. Sense deixar-la en cap moment, ens enfilarem de manera quasi inequ\u00edvoca, fins pr\u00e0cticament a sota\u00a0el Santuari. Aquesta pista queda morta en el seu tram final. Ja veureu doncs que, uns 200 metres abans no s’acabi, trobarem uns senyals vermells<\/span> <\/a>en uns faigs que\u00a0ens indicaran el punt per on hem d’encarar\u00a0el petit tros de pujada que ens separa de dalt\u00a0la carena i que haurem\u00a0de fer pel dret, doncs no hi ha cam\u00ed dibuixat.\u00a0Cal escollir la millor opci\u00f3 per encarar aquest \u00faltim tram que queda, dret per\u00f2 curt.<\/p>\n

Ja arribats a dalt la carena, cal seguir\u00a0el cam\u00ed que trobarem en direcci\u00f3 al Santuari i que ens portar\u00e0 a trobar la carretera asfaltada. L’agafarem i anirem pujant fins\u00a0trobar,\u00a0a pocs metres, l’aparcament de cotxes<\/span><\/a>. En aquest punt, continuarem\u00a0pujant per\u00a0la dreta\u00a0pista de ciment fins trobar\u00a0l’esglaonat que comen\u00e7a al costat d’un bonic roure<\/a><\/span> (comen\u00e7a en un trencall a la dreta on veieu un senyal que indica prohibit circular motos) que ens mena fins a dalt.<\/p>\n

[\/vc_column_text][\/vc_column][\/vc_row][vc_row][vc_column][vc_single_image image=”22131″ img_size=”full” alignment=”center” onclick=”link_image”][\/vc_column][\/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]<\/p>\n

La tornada la farem tot resseguint el cam\u00ed vell que baixa anant creuant la carretera asfaltada i que t\u00e9 un tra\u00e7at molt agradable i muntanyenc. Aquest cam\u00ed surt de\u00a0l’aparcament de cotxes de sota el Santuari, i passa\u00a0primer per l’Alzina Grossa<\/span><\/a> i despr\u00e9s per la Font Vidranesa<\/span>.<\/a> Ja veureu que el cam\u00ed vell es va enganxant tot recte cada vegada que creuem\u00a0la carretera.<\/p>\n

Nom\u00e9s en el tram d’abans i de despr\u00e9s d’arribar al Pedronet de la Verge de Montserrat<\/span><\/a>, hem de seguir obligat\u00f2riament un tros de carretera asfaltada (avisar-vos que, quan sigueu al Pedronet, el cam\u00ed vell de baixada el tornareu a trobar a\u00a0uns 100 metres despr\u00e9s del Pedronet, fent aquest trosset caminant per la carretera).<\/p>\n

[\/vc_column_text][\/vc_column][\/vc_row][vc_row][vc_column][vc_single_image image=”22133″ img_size=”full” alignment=”center” onclick=”link_image”][\/vc_column][\/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]<\/p>\n

Tornarem a ensopegar amb la carretera i, en aquest moment,\u00a0saltarem fins a la\u00a0pista de terra <\/span><\/a>que trobarem paralel\u00b7la i per sota de la carretera,\u00a0per situar-nos en sentit est (cap a la nostra esquerra) i de baixada fins passar per les cases de pag\u00e8s de Padroses primer i de Comes despr\u00e9s. En comen\u00e7ar aquesta pista, trobarem una tanca\/barrera m\u00f2bil<\/span><\/a> per al bestiar.<\/p>\n

A Padroses<\/span><\/a>\u00a0(actualment\u00a0reconvertida en una resid\u00e8ncia casa de pag\u00e8s – RCP) hi podreu veure unes\u00a0edificacions adjuntes<\/span><\/a> molt curioses que vorejarem quedant\u00a0la casa a la nostra esquerra. I poca estona despr\u00e9s de deixar Padroses, arribarem a la casa de pag\u00e8s de\u00a0Comes<\/a><\/span>.<\/p>\n

Des de Comes, la pista continua\u00a0cimentada fins arribar\u00a0a la casa de Fontdevila<\/span><\/a>,<\/a>\u00a0(per on\u00a0ja hav\u00edem passat en iniciar la caminada).\u00a0Abocarem a la carretera asfaltada i ens\u00a0enfilarem fins a Sant Pere de Torell\u00f3, punt inicial de la nostra sortida.<\/p>\n

[\/vc_column_text][\/vc_column][\/vc_row][vc_row][vc_column][vc_single_image image=”21065″ img_size=”full” add_caption=”yes” alignment=”center” onclick=”link_image”][\/vc_column][\/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text el_class=”titol_mediaclip test”]<\/p>\n

imprimir recorregut<\/p>\n

[\/vc_column_text][\/vc_column][\/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

<\/div> per imprimir el recorregut en paper, clicar sobre la icona[\/vc_column_text][\/vc_column][\/vc_row]<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

[vc_row][vc_column][vc_single_image image=”21057″ img_size=”full” alignment=”center” onclick=”link_image”][\/vc_column][\/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text el_class=”titol_mediaclip test”] ruta [\/vc_column_text][\/vc_column][\/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text] Caminada circular per arribar al Santuari de\u00a0Bellmunt\u00a0per la seva vessant de llevant, la de Forat Mic\u00f3\u00a0(segurament la m\u00e9s desconeguda)\u00a0i que puja pel cam\u00ed que remunta de la casa de pag\u00e8s de La Vall. [\/vc_column_text][\/vc_column][\/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text el_class=”titol_mediaclip test”] resum [\/vc_column_text][\/vc_column][\/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text] Sortida\u00a0des de\u00a0Sant Pere de Torell\u00f3 en direcci\u00f3 a…<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":21055,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"footnotes":""},"categories":[31],"tags":[],"wf_post_folders":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/www.vallgesbisaura.com\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2025"}],"collection":[{"href":"https:\/\/www.vallgesbisaura.com\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/www.vallgesbisaura.com\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/www.vallgesbisaura.com\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/www.vallgesbisaura.com\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=2025"}],"version-history":[{"count":38,"href":"https:\/\/www.vallgesbisaura.com\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2025\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":22151,"href":"https:\/\/www.vallgesbisaura.com\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2025\/revisions\/22151"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/www.vallgesbisaura.com\/wp-json\/wp\/v2\/media\/21055"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/www.vallgesbisaura.com\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=2025"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/www.vallgesbisaura.com\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=2025"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/www.vallgesbisaura.com\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=2025"},{"taxonomy":"wf_post_folders","embeddable":true,"href":"https:\/\/www.vallgesbisaura.com\/wp-json\/wp\/v2\/wf_post_folders?post=2025"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}