[vc_row][vc_column][vc_single_image image=”21072″ img_size=”full” add_caption=”yes” alignment=”center” onclick=”link_image”][\/vc_column][\/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text el_class=”titol_mediaclip test”]<\/p>\n

ruta<\/p>\n

[\/vc_column_text][\/vc_column][\/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]<\/p>\n

Amb aproximaci\u00f3 des de\u00a0Sant Pere de Torell\u00f3<\/span><\/a>, caminada circular que d\u00f3na la volta per tota la Serra de Bellmunt\u00a0per la seva part baixa. En cap moment arribem a dalt el Santuari.<\/p>\n

resum<\/p>\n

Sortida des de la casa de pag\u00e8s de la Redortra pujant per\u00a0la carretera asfaltada (nom\u00e9s en el seu tram inicial). La deixarem per anar a buscar el PRC45 de baixada, i que\u00a0ens portar\u00e0 fins a la pujada del Coll de la Portella.<\/p>\n

Despr\u00e9s, baixarem cap a la casa de pag\u00e8s de la Vall, passarem per la roca de la Tosca de Degollats, ens enfilarem cap al\u00a0Coll d’Erademassa, continuarem fins al Coll de les Gargantes, la Vall de Saderra, el Coll de Duec i, ja de tornada,\u00a0a la casa de pag\u00e8s de la Redortra.<\/p>\n

temps estimat i dist\u00e0ncia<\/p>\n

[\/vc_column_text][\/vc_column][\/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]4 hores<\/p>\n

15,62 kms.[\/vc_column_text][\/vc_column][\/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text el_class=”titol_mediaclip test”]<\/p>\n

dificultat<\/p>\n

Moderada<\/p>\n

[\/vc_column_text][\/vc_column][\/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text el_class=”titol_mediaclip test”]acc\u00e9s track per a GPS[\/vc_column_text][\/vc_column][\/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]enlla\u00e7 track per a GPS des de Wikiloc<\/span><\/a>[\/vc_column_text][\/vc_column][\/vc_row][vc_row][vc_column][vc_single_image image=”21071″ img_size=”full” alignment=”center” onclick=”link_image”][\/vc_column][\/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text el_class=”titol_mediaclip test”]<\/p>\n

detall recorregut<\/p>\n

Arribarem a\u00a0Sant Pere de Torell\u00f3<\/span><\/a>\u00a0des d’on, seguint els indicadors que anirem trobant, haurem de buscar la carretera asfaltada que puja fins al Santuari de Bellmunt. Despr\u00e9s de vorejar el cementiri i enfilar una primera pujada, aparcarem pels volts de la primera casa de pag\u00e8s que trobem, la\u00a0casa de pag\u00e8s de Redortra<\/span><\/a>.<\/a><\/span><\/p>\n

Iniciarem la caminada tot pujant per la carretera asfaltada. Despr\u00e9s d’una colla de revolts seguits que trobarem a l’inici, encararem una llarga recta<\/a><\/span>\u00a0que puja en sentit est. Deixarem la carretera just en el tancat\u00a0revolt<\/span><\/a>\u00a0que trobem al final d’aquesta recta, on trobem i s’enfila el corriol que hem d’agafar.\u00a0<\/span><\/p>\n

Algun tram del recorregut que farem \u00e9s brut de vegetaci\u00f3.<\/span><\/p>\n

Fins trobar el PRC45, cal que estiguem al cas en quatre punts durant aquesta part del recorregut:<\/span><\/p>\n

– quan acabem la primera pujada, curta per\u00f2 ben dreta, trobarem en un petit repl\u00e0 la primera cru\u00eflla de camins<\/span><\/a>. Cal continuar pujant per la nostra esquerra en direcci\u00f3 nord-est i evitar el desviament que baixa cap a la nostra dreta.<\/span><\/p>\n

– quan trobem un torrent que tamb\u00e9 sembla cam\u00ed i que marxa de pujada a la nostra esquerra. L’hem d’obviar i continuar seguint en el mateix sentit est de marxa que portem.\u00a0<\/span><\/p>\n

– de pujada i en pendent trobem tot seguit un\u00a0llisar de pedra<\/span><\/a>. De nou una cru\u00eflla de corriols. Hem de seguir el que continua de nova pujada cap a la nostra dreta.\u00a0<\/span><\/p>\n

– i finalment quan es presenta de sobte, per inesperada, una curta baixada que ens porta tot seguit a topar amb el PRC45 -senyalitzat amb marques grogues i blanques-, que ens barra el pas.\u00a0<\/span><\/p>\n

Aqui toca anar, o cap amunt o cap avall. Doncs cap avall, a la dreta. \u00a0<\/span><\/p>\n

Iniciem un llarg i dret descens, majorit\u00e0riament amb el terra de forta pedra, que ens portar\u00e0 fins a trobar una\u00a0cru\u00eflla de camins<\/span><\/a>\u00a0que conforma un gran repl\u00e0 del que havia estat una antiga pla\u00e7a carbonera.\u00a0<\/span><\/p>\n

Situats a la pla\u00e7a carbonera, cal agafar el cam\u00ed que marxa de pujada cap a la\u00a0nostra esquerra, en\u00a0direcci\u00f3 nord-est. Aqu\u00ed abandonem el tra\u00e7at del PR. El ramal que hem d’agafar \u00e9s precisament el que hi ha, al terra, un senyal del PR de no continuar<\/span>.<\/a> \u00a0<\/span><\/p>\n

\n

Iniciem la pujada cap al coll de la Portella,\u00a0un recorregut molt bonic per les vistes que trobem a la nostra dreta.\u00a0<\/span>Arribarem a dalt, \u00a0al pas de la Portella<\/a><\/span> que identificarem pel\u00a0pal d’electricitat que hi ha.<\/span><\/p>\n

El cam\u00ed de baixada del pas de la Portella transcorre per una agradable obaga que ens menar\u00e0 fins a la casa de pag\u00e8s de la Vall. Trobarem primer una tanca de fusta i despr\u00e9s una bifurcaci\u00f3 de camins<\/span><\/a>.<\/p>\n

Arribats a aqu\u00ed, cal que agafem\u00a0el que marxa de baixada cap a la dreta i que, un tros m\u00e9s avall, segueix tot raconant com a corriol fins abocar-nos a l’ampla pista del PRC47. La seguirem en sentit nord i, just\u00a0abans d’arribar a la casa de pag\u00e8s La Vall<\/span><\/a>, agafarem la pista de desemboscar<\/span><\/a> que marxa a l’esquerra fins que trobem, caminats uns 100 metres, un cam\u00ed que baixa a la dreta i que \u00e9s el que hem d’agafar\u00a0(les marques blanques i grogues del PRC ens ajudaran).<\/p>\n

Seguirem endavant i despr\u00e9s de creuar\u00a0la pista de desemboscar, arribarem a la monumental roca de la Tosca de Degollats<\/span><\/a> on trobarem l’indicador<\/span><\/a> que ens far\u00e0 deixar el PRC on ens trobem, per seguir la marxa pel corriol que puja fort a la nostra\u00a0esquerra i en sentit oest (la forta\u00a0pujada inicial se suavitza m\u00e9s tard i esdev\u00e9 m\u00e9s sostinguda i per una ampla pista) i que ens portar\u00e0 per la llarga obaga de Canem\u00e0s fins\u00a0al coll d’Erademassa.<\/span><\/a><\/p>\n<\/div>\n

[\/vc_column_text][\/vc_column][\/vc_row][vc_row][vc_column][vc_single_image image=”21073″ img_size=”full” add_caption=”yes” alignment=”center” onclick=”link_image”][\/vc_column][\/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]<\/p>\n

Quan arribem a l’ample\u00a0repl\u00e0 del coll, hem de seguir caminant en sentit oest i, tal com ens marquen els indicadors que hi trobarem, hem d’agafar el PRC45 (que seguim identificant per les marques blanques i grogues) en direcci\u00f3 al Coll\u00a0de les Gargantes.<\/p>\n

Tot i que en algun punt han desaparegut, segurament per l’humitat, no hem de deixar les marques durant la llarga obaga que travessarem, malgrat trobar varies desviacions per les diverses pistes de desemboscar existents.<\/p>\n

Concretament hi han\u00a05 punts on hem d’estar atents:<\/p>\n

–\u00a0primera cru\u00eflla: seguir la pista\u00a0de la dreta, i obviar la que marxa per la nostra esquerra.\u00a0Trobarem marques del PR\u00a0en un\u00a0 faig.<\/p>\n

– segona cru\u00eflla: revolt de dreta que cal seguir de baixada, tot deixant el ramal que marxa de dret cap a l’esquerra<\/p>\n

– tercera cru\u00eflla: al cap de poc de l’anterior, seguir per l’esquerra. Tamb\u00e9 hi trobarem alguna senyal del PR.<\/p>\n

En el tram on ens trobem passarem per\u00a0l’indicador de Font Viva<\/a><\/span>.<\/p>\n

– quarta cru\u00eflla: cal deixar la pista que baixa cap a la nostra dreta, i seguir en lleugera pujada per la de l’esquerra.<\/p>\n

– cinquena cru\u00eflla, i a\u00a0poca estona de l’anterior. Cal deixar el desviament de la dreta i continuar pel de l’esquerra.<\/p>\n

De sobte, la pista\u00a0ampla queda tallada i hem de seguir pel corriol que continua en la mateixa direcci\u00f3 sud-oest que hem portat fins ara, fins arribar\u00a0al Coll de les Gargantes, des d’on iniciarem una pronunciada baixada de cam\u00ed\u00a0molt irregular per culpa de l’aigua i del pas de les motos. Sortirem de l’alzinar i se’ns obrir\u00e0 a la vista,\u00a0les planes de la vall de Saderra<\/span><\/a>.<\/p>\n

[\/vc_column_text][\/vc_column][\/vc_row][vc_row][vc_column][vc_single_image image=”21074″ img_size=”full” add_caption=”yes” alignment=”center” onclick=”link_image”][\/vc_column][\/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]<\/p>\n

Ara cal seguir baixant fins que passareu pel que queda de la casa de les Valls<\/a><\/span> i continuar pel cam\u00ed que trobarem entre dos camps de conreu, fins arribar a una cru\u00eflla<\/span><\/a>. En aquest punt, deixarem el PRC45 i continuarem per l’ample ramal que marxa a l’esquerra en sentit nord-est, just pel costat del camp de conreu,\u00a0i en direcci\u00f3 a la casa de pag\u00e8s la Coma<\/span><\/a>.<\/p>\n

Passarem pel seu davant i continuarem seguint la pista sempre en sentit nord-est, cap al coll de Duec. Cal no deixar el tra\u00e7at de la pista. En arribar a un gran pi, el cam\u00ed fa una\u00a0ziga zaga cap a la nostra esquerra. Seguirem, de pujada, fins arribar al coll.\u00a0Aquest cam\u00ed, en la seva\u00a0part final, est\u00e0 molt malm\u00e8s per l’aigua.<\/p>\n

Arribats al coll de Duec<\/span><\/a>,\u00a0continuarem en direcci\u00f3 est i de baixada fins trobar una\u00a0tanca de fusta<\/span><\/a> que passarem. Sempre de baixada, el cam\u00ed<\/span><\/a> ens far\u00e0 passar per sobre un rocam planer fins abocar-nos a una plana<\/span><\/a> on trobarem a la nostra dreta un tancat per al bestiar. Tombarem cap a l’esquerra fins que trobarem, molt a prop,\u00a0la carretera asfaltada<\/span><\/a> que puja al Santuari.<\/p>\n

Nosaltres l’agafarem de baixada\u00a0fins trobar la casa de pag\u00e8s de la Redortra,\u00a0el lloc on hem deixat el cotxe.<\/p>\n

[\/vc_column_text][\/vc_column][\/vc_row][vc_row][vc_column][vc_single_image image=”21075″ img_size=”full” alignment=”center” onclick=”link_image”][\/vc_column][\/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text el_class=”titol_mediaclip test”]<\/p>\n

imprimir recorregut<\/p>\n

[\/vc_column_text][\/vc_column][\/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

<\/div> per imprimir el recorregut en paper, clicar sobre la icona[\/vc_column_text][\/vc_column][\/vc_row]<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

[vc_row][vc_column][vc_single_image image=”21072″ img_size=”full” add_caption=”yes” alignment=”center” onclick=”link_image”][\/vc_column][\/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text el_class=”titol_mediaclip test”] ruta [\/vc_column_text][\/vc_column][\/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text] Amb aproximaci\u00f3 des de\u00a0Sant Pere de Torell\u00f3, caminada circular que d\u00f3na la volta per tota la Serra de Bellmunt\u00a0per la seva part baixa. En cap moment arribem a dalt el Santuari. [\/vc_column_text][\/vc_column][\/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text el_class=”titol_mediaclip test”] resum [\/vc_column_text][\/vc_column][\/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text] Sortida des de la casa de pag\u00e8s de la…<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":21069,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"footnotes":""},"categories":[31],"tags":[],"wf_post_folders":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/www.vallgesbisaura.com\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2043"}],"collection":[{"href":"https:\/\/www.vallgesbisaura.com\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/www.vallgesbisaura.com\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/www.vallgesbisaura.com\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/www.vallgesbisaura.com\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=2043"}],"version-history":[{"count":29,"href":"https:\/\/www.vallgesbisaura.com\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2043\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":23040,"href":"https:\/\/www.vallgesbisaura.com\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2043\/revisions\/23040"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/www.vallgesbisaura.com\/wp-json\/wp\/v2\/media\/21069"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/www.vallgesbisaura.com\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=2043"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/www.vallgesbisaura.com\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=2043"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/www.vallgesbisaura.com\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=2043"},{"taxonomy":"wf_post_folders","embeddable":true,"href":"https:\/\/www.vallgesbisaura.com\/wp-json\/wp\/v2\/wf_post_folders?post=2043"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}