[vc_row][vc_column][vc_single_image image=”21145″ img_size=”full” alignment=”center” onclick=”link_image”][\/vc_column][\/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text el_class=”titol_mediaclip test”]<\/p>\n

ruta<\/p>\n

[\/vc_column_text][\/vc_column][\/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]<\/p>\n

Caminada circular amb sortida a\u00a0Sant Vicen\u00e7 de Torell\u00f3<\/span><\/a> fins al salt d’aigua del Salt del Mol\u00ed per Forat Mic\u00f3, amb tornada per la casa de pag\u00e8s Espaulella i el sender Vora Ges.<\/p>\n

resum<\/p>\n

Aquesta caminada circular surt de Sant Vicen\u00e7 de Torell\u00f3 en direcci\u00f3 a Sant Pere de Torell\u00f3, la masia del Serrat i, pel cam\u00ed de Forat Mic\u00f3,\u00a0arribar al salt d’aigua del Salt del Mol\u00ed. Per tornar canviarem de banda de riu i passarem per la casa de pag\u00e8s Espaulella, baixarem cap a la casa de Rabassola i seguirem el riu Ges per la seva esquerra fins arribar a l’entrada de Sant Pere de Torell\u00f3. All\u00e0 agafarem el sender Vora Ges fins a Sant Vicen\u00e7 de Torell\u00f3.<\/p>\n

temps estimat i dist\u00e0ncia<\/p>\n

[\/vc_column_text][\/vc_column][\/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]5 hores, 30 minuts<\/p>\n

24 kms.[\/vc_column_text][\/vc_column][\/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text el_class=”titol_mediaclip test”]<\/p>\n

dificultat<\/p>\n

Mitja baixa, nom\u00e9s cal estar preparat per aguantar el ritme durant el temps estimat.<\/p>\n

[\/vc_column_text][\/vc_column][\/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text el_class=”titol_mediaclip test”]acc\u00e9s track per a GPS[\/vc_column_text][\/vc_column][\/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]enlla\u00e7 track per a GPS des de Wikiloc<\/span><\/a><\/p>\n

[\/vc_column_text][\/vc_column][\/vc_row][vc_row][vc_column][vc_single_image image=”21146″ img_size=”full” alignment=”center” onclick=”link_image”][\/vc_column][\/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text el_class=”titol_mediaclip test”]<\/p>\n

detall recorregut<\/p>\n

\n

Sortida de Sant Vicen\u00e7 de Torell\u00f3<\/span><\/a> en direcci\u00f3 a l’h\u00edpica de Manubens<\/span><\/a>, que passarem de llarg fins arribar a la casa de pag\u00e8s El Roger<\/span><\/a>.<\/span> Passarem entre la casa i\u00a0un gran tancat per a xais per\u00a0seguir tot recte fins enlla\u00e7ar\u00a0amb el PRC-45 (direcci\u00f3 Sant Pere de Torell\u00f3) i fins trobar l’indicador<\/span><\/a> que ens far\u00e0 girar en direcci\u00f3 est i fer un petit tobogan\u00a0per creuar\u00a0el torrent del Pujol i, enfilant-nos de nou,\u00a0entrar a St.Pere\u00a0fins trobar l’esgl\u00e9sia parroquial<\/span><\/a>\u00a0(anirem seguint els senyals grocs i blancs que anirem trobant).<\/p>\n

Des de l’esgl\u00e9sia, marxarem en sentit est en direcci\u00f3 cap a una petita placeta<\/span><\/a> que hi ha despr\u00e9s de l’aparcament del costat de l’esgl\u00e9sia. Des d’aqu\u00ed, baixarem pel cam\u00ed de ciment<\/span><\/a> fins trobar l’indicador que ens desvia a la nostra esquerra per agafar un cam\u00ed d’herba que ens porta a la carretera asfaltada i que va vorejant per la nostra esquerra, la raconada<\/span><\/a> que dibuixa el mateix camp que hi ha a tocar de la carretera<\/p>\n

Despr\u00e9s de caminar uns pocs metres per\u00a0la carretera,\u00a0la deixarem per agafar el desviament<\/span> <\/a>que marxa a la nostra esquerra en direcci\u00f3 a la casa de Fontdevila<\/span><\/a>\u00a0i, despr\u00e9s de passar-la, seguirem\u00a0el senyal que ens desvia\u00a0a la nostra dreta, creuarem el torrent de Padroses<\/span><\/a>\u00a0per les passeres que hi trobarem i comen\u00e7arem a enfilar el cam\u00ed de pujada\u00a0fins a\u00a0l’ermita de ermita de Sant Roc<\/span><\/a>. Despr\u00e9s d’aturar-nos una estona\u00a0a contemplar la\u00a0panor\u00e0mica, continuarem en sentit nord i direcci\u00f3 a la casa de pag\u00e8s El Serrat<\/span><\/a>\u00a0, tot seguint els\u00a0senyals del PRC45 que anirem trobant i fent\u00a0pujada en direcci\u00f3 al Collet de La Portella. Cal estar atents, doncs a mitja pujada, trobarem una pla\u00e7a carbonera<\/span><\/a> amb un encreuament de camins. En aquest punt,\u00a0deixarem el PRC45 que se’n va cap a la\u00a0nostra esquerra, i seguirem\u00a0pujant pel cam\u00ed que segueix recte i\u00a0 en el mateix sentit nord-est que portem.<\/p>\n

Arribarem al coll de la Portella<\/span><\/a>\u00a0que podeu identificar\u00a0pel pal d’electricitat que hi ha. Des d’aqu\u00ed,\u00a0s\u00f3n excel\u00b7lents les vistes que se’ns ofereixen de tot\u00a0el congost del Forat Mic\u00f3.<\/p>\n<\/div>\n

[\/vc_column_text][\/vc_column][\/vc_row][vc_row][vc_column][vc_single_image image=”21148″ img_size=”full” alignment=”center” onclick=”link_image”][\/vc_column][\/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]<\/p>\n

\n

I ara, canviant de vessant, iniciarem el cam\u00ed de baixada que transcorre per una agradable obaga que ens menar\u00e0 fins a la casa de pag\u00e8s de la Vall. Trobarem primer\u00a0una tanca de fusta i despr\u00e9s una bifurcaci\u00f3 de camins<\/span><\/a> (on veureu una pedra grossa que hi ha al terra). Arribats a aqu\u00ed, cal que agafem el cam\u00ed\u00a0que marxa de baixada cap a la dreta i que, un tros m\u00e9s avall, segueix tot raconant com a corriol fins abocar-nos a l’ampla pista del PRC47. La seguirem en sentit nord i, just abans d’arribar a la casa de pag\u00e8s La Vall<\/span><\/a>, -que ens queda amagada darrera un petit tur\u00f3- trobarem i agafarem la pista de desemboscar<\/span><\/a> que marxa a l’esquerra. Hem d’estar al cas, doncs aproximadament a uns 50 metres, a la dreta i de baixada, comen\u00e7a el cam\u00ed que hem de seguir (les marques blanques i grogues del PR tamb\u00e9 ens ajudaran a trobar-lo).<\/p>\n

El tra\u00e7at de cam\u00ed que agafarem i que no deixarem fins trobar el baixant cap el salt d’aigua, \u00e9s d’un recorregut i contrast magn\u00edfic. Les raconades obagues que trobarem amb faigs i boixedes s\u00f3n espectaculars. Seguirem endavant i despr\u00e9s de creuar la pista de desemboscar que hem deixat d’inici, arribarem a la monumental roca de la Tosca de Degollats<\/span><\/a>, una gran i curiosa formaci\u00f3 rocosa\u00a0d’origen calcari per la que baixa aigua de forma constant durant la major part de l’any.<\/p>\n

Continuarem el cam\u00ed en direcci\u00f3 Vidr\u00e0 -tamb\u00e9 trobarem un indicador<\/span><\/a> despr\u00e9s de passar la Tosca- tot resseguint el congost. Poc despr\u00e9s de la primera raconada passada La Tosca sortirem del corriol on estem per abocar a una pista m\u00e9s ampla que baixa cap a la nostra dreta. Nosaltres hem de continuar recte ja que si ens desviem anir\u00edem a parar a baix el riu.<\/p>\n

El cam\u00ed que segueix m\u00e9s ample, ens portar\u00e0 despr\u00e9s d’una lleugera pujada i en una assolellada corba d’esquerra, a trobar la senyalitzaci\u00f3<\/span><\/a> del salt d’aigua del Salt del Mol\u00ed. Hem d’agafar el desviament a la dreta que continua per un corriol amb un descens for\u00e7a pronunciat (estigueu atents i no patineu si el terra \u00e9s humit!). A mesura que anirem baixant, sentirem amb m\u00e9s for\u00e7a la fressa que fa l’aigua al caure pel salt. Arribarem davant la gorga on aprofitarem per\u00a0disfrutar tant del magn\u00edfic salt d’aigua<\/span><\/a> com de tot l’entorn que l’envolta. Podrem apreciar, tamb\u00e9, les poques\u00a0runes que queden del mol\u00ed\u00a0del Salt<\/a><\/span> que hi havia hagut.<\/p>\n<\/div>\n

<\/p>\n<\/div>\n

[\/vc_column_text][\/vc_column][\/vc_row][vc_row][vc_column][vc_single_image image=”21150″ img_size=”full” alignment=”center” onclick=”link_image”][\/vc_column][\/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]<\/p>\n

Iniciarem la tornada canviant de banda de riu. Creuarem per les passeres que hi ha i ens enfilarem pel cam\u00ed que puja precisament pel mig de les runes del mol\u00ed i que ens situar\u00e0 just a sobre del salt. Seguirem pujant fins\u00a0trobar transversalment un cam\u00ed que agafarem en direcci\u00f3 sud, cap a la nostra dreta (Un moment! Quan sigueu aqu\u00ed, \u00e9s aconsellable continuar pocs metres cap a\u00a0la nostra esquerra per anar a veure el bonic pont del Mol\u00ed<\/span><\/a>, que val molt\u00a0la pena).<\/p>\n

Trobarem un indicador<\/span><\/a> que ens direccionar\u00e0 cap a la casa de pag\u00e8s Salgueda i el Puig de les \u00c0ligues, passarem pel costat d’una torre d’alta tensi\u00f3, trobarem un parell d’obagues i unes frondoses raconades de faigs. El cam\u00ed, en la seva part inicial transcorre per\u00a0una llarga i sostinguda pujada fins\u00a0arribar a un collet, per iniciar despr\u00e9s una llarga baixada\u00a0per la part solella que acaba en un ample cam\u00ed transversal que passa pel fons de la vall a on abocarem. Veurem al tur\u00f3 del davant, i enfilada<\/a>,<\/span> la casa de pag\u00e8s Espaulella. Just al final de la baixada creuarem\u00a0tant la pista que trobarem com el petit torrent de Salgueda que hi ha al seu costat, i comen\u00e7arem de sobte una curta i\u00a0dreta pujada fins a la casa de pag\u00e8s<\/span>\u00a0Espaulella<\/span><\/a>, des d’on podrem gaudir d’unes vistes i un entorn molt agradables.<\/p>\n

[\/vc_column_text][\/vc_column][\/vc_row][vc_row][vc_column][vc_single_image image=”21151″ img_size=”full” alignment=”center” onclick=”link_image”][\/vc_column][\/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]<\/p>\n

Una vegada a dalt del pla, el cam\u00ed continua per davant del pou d’aigua <\/span><\/a>que hi ha despr\u00e9s de la pallissa. Anirem raconant fins arribar planerament a un collet, situat just despr\u00e9s d’una corba d’esquerra. Aqu\u00ed iniciarem una llarga i pronunciada baixada, en direcci\u00f3 sud, tot trobant alguns ramals de cam\u00ed que podrien despistar-nos per\u00f2 no \u00e9s aix\u00ed, ja que tots conflueixen al mateix punt. Trobarem una tanca feta amb barres de fusta <\/span><\/a>que haurem de traspassar,\u00a0deixant el cam\u00ed que marxa a la dreta. Ens trobarem tamb\u00e9 amb una altra torre d’alta tensi\u00f3 i arribarem al cam\u00ed dels Ferrers, des d’on tindrem unes espectaculars vistes de l’entrada al congost del Forat Mic\u00f3. Farem a continuaci\u00f3 una altra llarga baixada que ens portar\u00e0 fins a una plana on trobarem la casa de pag\u00e8s Rabassola<\/a>.<\/span><\/p>\n

Situats a la plana, i quedant Rabassola a la nostra dreta, per trobar el cam\u00ed continuarem tot recte en el mateix sentit de baixada en direcci\u00f3 sud fins al fons de la plana. Just per l’esquerra d’un pi solitari<\/span><\/a> que hi ha, deixarem la pista m\u00e9s ampla (que marxa cap a la nostra dreta i que segueix per creuar el riu Ges) i agafarem l’altre cam\u00ed (per no haver de creuar en cap moment el riu). El tra\u00e7at es va decantant cap a\u00a0la nostra banda esquerra, amb dues amples raconades que voregen dos camps de conreu separades per\u00a0una\u00a0torre d’alta tensi\u00f3.\u00a0En\u00a0arribar\u00a0a l’al\u00e7ada de la casa de La Teularia<\/span><\/a>\u00a0(ens queda a la nostra dreta i a l’altra banda del riu), continuarem sense deixar el corriol per on caminem, creuarem un petit torrent -tamb\u00e9 hi trobarem\u00a0una tanca de ferro-\u00a0i\u00a0enfilarem una curta pujada que ens portar\u00e0 fins a la casa\u00a0de pag\u00e8s\u00a0Pigrau<\/a><\/span>, tamb\u00e9 coneguda per Can Cabanes.<\/p>\n

Agafarem la pista de ciment en sentit baixada fins\u00a0trobar i creuar la carretera asfaltada que va de Sant Pere de Torell\u00f3 a La Vola -en aquest punt ens retrobarem amb el PRC47- i seguirem recte fins arribar a baix el riu que travessarem per les passeres. Ja situats a l’altra banda (la dreta del Ges) arribarem al pont de La Riera<\/span><\/a>\u00a0que passarem per dalt. Havent-lo passat, girarem a la nostra dreta per seguir un petit i agradable corriol fins arribar a la casa de col\u00f2nies el Mol\u00ed de la Riera<\/span><\/a> (punt d’aigua). Travessarem de nou el riu per la palanca<\/span><\/a> que trobarem\u00a0davant de la casa i farem un tros de\u00a0costeruda pujada de ciment fins a la petita casa de fusta<\/span><\/a> que hi ha\u00a0a mitja pujada.\u00a0La passarem i de seguida, a l’esquerra, i seguint l’indicador<\/a><\/span> que hi ha, tombarem per agafar el corriol que segueix el cam\u00ed Vora Ges, el PRC47. Hem d’estar al cas de seguir les marques grogues i blanques per no despistar-nos, sempre tenint present que hem d’anar\u00a0pel costat baix del riu i\u00a0per la seva banda dreta.<\/p>\n

\n

Passarem per els Mesclaments<\/span><\/a>\u00a0(on es barregen les aig\u00fces del riu Ges amb les del riu Forn\u00e8s), i a continuaci\u00f3 trobarem la resclosa de Targarona<\/span><\/a>.<\/p>\n<\/div>\n

[\/vc_column_text][\/vc_column][\/vc_row][vc_row][vc_column][vc_single_image image=”21153″ img_size=”full” add_caption=”yes” alignment=”center” onclick=”link_image”][\/vc_column][\/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]<\/p>\n

Seguirem planejant fins passar pel costat de la casa de pag\u00e8s de\u00a0la F\u00e0brica de Targarona<\/span><\/a>\u00a0i, poc despr\u00e9s de passar-la, ens trobarem un cam\u00ed transversal que talla bruscament el corriol on estem, i que aboca directament al riu. Girarem\u00a0doncs cap a la nostra esquerra i travessarem el riu per les passeres<\/span><\/a> que trobarem -en aquest punt del riu \u00e9s f\u00e0cil veure-hi crancs-. Seguirem baixant (som a\u00a0la banda esquerra del riu Ges) per un cam\u00ed for\u00e7a ample que passa pel costat de la casa i les granges del Mol\u00ed de Targarona i ens porta a trobar i passar el pont de Targarona<\/span><\/a>.<\/p>\n

Despr\u00e9s de passar-lo, trencarem a l’esquerra per seguir els senyals que ens menen a les planes de la Font Santa, on hi trobarem el que queda de la casa de pag\u00e8s la Font Santa<\/a><\/span> i les poques restes de l‘antic balneari<\/a><\/span>.<\/p>\n

Seguirem pel cam\u00ed ample fins\u00a0trobar la carretera asfaltada que baixa de Sant Pere de Torell\u00f3, la creuarem amb molta cura (acostuma a estar molt transitada) i travessarem el pont de l’Anijol, per trencar despr\u00e9s cap a la dreta i encarar la pujada fins a Sant Vicen\u00e7 de Torell\u00f3, el\u00a0punt d’arribada.<\/p>\n

[\/vc_column_text][\/vc_column][\/vc_row][vc_row][vc_column][vc_single_image image=”21155″ img_size=”full” add_caption=”yes” alignment=”center” onclick=”link_image”][\/vc_column][\/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text el_class=”titol_mediaclip test”]<\/p>\n

imprimir recorregut<\/p>\n

[\/vc_column_text][\/vc_column][\/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

<\/div> per imprimir el recorregut en paper, clicar sobre la icona[\/vc_column_text][\/vc_column][\/vc_row]<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

[vc_row][vc_column][vc_single_image image=”21145″ img_size=”full” alignment=”center” onclick=”link_image”][\/vc_column][\/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text el_class=”titol_mediaclip test”] ruta [\/vc_column_text][\/vc_column][\/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text] Caminada circular amb sortida a\u00a0Sant Vicen\u00e7 de Torell\u00f3 fins al salt d’aigua del Salt del Mol\u00ed per Forat Mic\u00f3, amb tornada per la casa de pag\u00e8s Espaulella i el sender Vora Ges. [\/vc_column_text][\/vc_column][\/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text el_class=”titol_mediaclip test”] resum [\/vc_column_text][\/vc_column][\/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text] Aquesta caminada circular surt de Sant Vicen\u00e7 de Torell\u00f3…<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":21140,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"footnotes":""},"categories":[31],"tags":[],"wf_post_folders":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/www.vallgesbisaura.com\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2351"}],"collection":[{"href":"https:\/\/www.vallgesbisaura.com\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/www.vallgesbisaura.com\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/www.vallgesbisaura.com\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/www.vallgesbisaura.com\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=2351"}],"version-history":[{"count":38,"href":"https:\/\/www.vallgesbisaura.com\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2351\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":33701,"href":"https:\/\/www.vallgesbisaura.com\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2351\/revisions\/33701"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/www.vallgesbisaura.com\/wp-json\/wp\/v2\/media\/21140"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/www.vallgesbisaura.com\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=2351"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/www.vallgesbisaura.com\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=2351"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/www.vallgesbisaura.com\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=2351"},{"taxonomy":"wf_post_folders","embeddable":true,"href":"https:\/\/www.vallgesbisaura.com\/wp-json\/wp\/v2\/wf_post_folders?post=2351"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}