L’any 1926, Josep Maria Pericas, arquitecte diocesà del bisbat de Barcelona des de 1922, va projectar la nova ordenació de l’accés i de l’entorn de l’església parroquial de Sant Esteve de la Garriga. Amb aquesta intervenció culminava definitivament un temple la construcció del qual s’havia prolongat durant prop de dos segles.
L’actuació consistí a substituir les antigues escales i el mur que les sustentava per una nova escalinata de caràcter molt més monumental, concebuda per dignificar l’accés al portal principal. Les escales desemboquen en una plataforma semicircular vorejada per una elegant balustrada, delimitada lateralment per dues baranes de pedra amb pilars rematats per gerros ornamentals, esculpits per Pere Puntí.
Flanquejant l’inici de l’escalinata s’alcen dues columnes de pedra coronades per fanals, mentre que als dos costats de la balustrada es disposen uns parterres delimitats per murs baixos ornamentats amb boles de pedra, elements que reforcen la simetria i l’equilibri del conjunt.
Més que unes simples escales, Pericas projectà un nou espai d’arribada al temple. Amb una intervenció aparentment discreta, aconseguí dotar la façana d’una major monumentalitat i crear una transició solemne entre la plaça i l’església, demostrant una vegada més la seva habilitat per integrar arquitectura, urbanisme i espai públic en un conjunt d’una gran harmonia
Any actuació:
1926
Terme Municipal:
La Garriga, comarca del Vallès Oriental
Coordenades UTM:
Zona: 31T
X: 440570
Y: 4615082
























