La casualitat, o ves a saber per quina raó, va fer que de la malaurada desaparició l’any 1922 de la guardonada farmàcia del doctor Espinós, la joia noucentista que Josep Maria Pericas va fer l’any 1911 al número 264 del carrer Diputació de Barcelona, se salvés el fanal exterior que coronava la porta d’entrada.
Per una imatge en color, relativament recent, es pot apreciar com aquest va quedar, durant anys, penjant sola a la façana d’una altra farmàcia en una altra ubicació, la de la llicenciada M. T. Domingo Alguero al carrer Muntaner 184, també de Barcelona.
Per sort, algú va saber apreciar la bellesa d’aquesta joia i aconseguir preservar-la. I novament el destí, el va portar a la seva actual ubicació. En un lloc destacat, accessible al públic, i resguardada a l’interior d’una altra farmàcia, en aquest cas la farmàcia Minerva de Sant Andreu de Llavaneres.
Aquí sí que es pot admirar aquesta obra d’art en tota la seva esplendor i degudament restaurada. La qualitat del forjat, els colors de la vidriera, i el gravat amb el 264 -el número del carrer de la seva primera ubicació-. És espectacular.
Ah, i a més, fa llum!
Any actuació:
és part d’una construcció de l’any 1911
Terme Municipal:
Sant Andreu de Llavaneres
Coordenades UTM:
Zona: 31T
X: 456789
Y: 4602452