Es tracta de la resclosa que, aigües avall, trobem a continuació de la de la Coromina. Tot i que encara és molt propera a Torelló, ja pertany al terme municipal de les Masies de Voltregà. Es localitza davant mateix de les instal·lacions del grup industrial La Farga Lacambra.
De considerable longitud, la resclosa dibuixa un ampli arc, adaptant-se a la gran amplada que presenta el riu Ter en aquest indret. La casa de comportes, on s’inicia el canal, és situada a la riba dreta.
L’any 1852, Francesc Lacambra va instal·lar al costat del Ter una farga dedicada a la transformació del coure, aprofitant la força hidràulica del riu. Quatre anys més tard, el 1856, hi afegí una fàbrica tèxtil que l’any 1867 ja ocupava prop de 250 treballadors, convertint-se en un dels principals nuclis industrials de la zona.
Amb el pas del temps, però, l’activitat metal·lúrgica va acabar desplaçant la tèxtil fins a esdevenir l’activitat principal de l’empresa. L’actual grup La Farga és avui un dels principals referents europeus en la fabricació i el reciclatge del coure, mantenint encara viu l’aprofitament hidràulic iniciat fa més de cent setanta anys.
Actualment la resclosa, el canal i les instal·lacions associades es conserven en perfecte estat de funcionament i continuen donant servei a l’activitat industrial.
Ubicació:
riu Ter, al terme municipal de Les Masies de Voltregà
Coordenades UTM:
Zona: 31T
X: 436767
Y: 4654805
Altitud:
490 metres
video
imatges
imatges antigues
















